# Werknemers OCMW Sint-Jans-Molenbeek willen staken tegen besparingen

In Sint-Jans-Molenbeek hebben werknemers van het OCMW een stakingsaanzegging voor "onbepaalde tijd" ingediend, zo melden de socialistische, liberale en christelijke vakbond maandag in een gezamenlijk persbericht. Daarmee protesteren de personeelsleden tegen de besparingsmaatregelen van de gemeente.

Onder meer de verlaging van de eindejaarspremie met 50 procent en de aangekondigde schrapping van een veertigtal banen zetten kwaad bloed bij het personeel. De drie vakbonden noemen die maatregelen "onaanvaardbaar", zeker omdat het OCMW nu al overbelast is.

"Opnieuw zijn het de personeelsleden die moeten opdraaien voor de jarenlange structurele onderfinanciering, discutabele politieke keuzes en onvoldoende investeringen in de lokale openbare dienstverlening." Die financiële moeilijkheden, zo zeggen de vakbonden, zijn een gevolg van de onderfinanciering op gewestelijk en federaal niveau.

Woensdag om 17.30 uur organiseren de bonden een actie voor het gemeentehuis van Sint-Jans-Molenbeek.
